ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم آذربایجان غربی در این بخش، پنج درصد از کل رانندگان فعال حمل و نقل بار در کشور است که با توجه به ظرفیت ترانزیتی استان سهمی قابل توجه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: 17 هزار دستگاه کامیون در بخش حمل و نقل کالای آذربایجان غربی فعالیت می کند و در این بخش سهم استان 5.4 درصد از کامیون های کل کشور است.
وی ادامه داد: متوسط عمر ناوگان فعال در بخش حمل و نقل کالا در آذربایجان غربی 16 سال بوده و یک سال از میانگین کشوری جوان تر است.
وی بیان کرد: 169 شرکت در بخش حمل و نقل کالا در استان فعال بوده که این شرکت ها در سراسر استان گسترده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان خودروهای باری در استان، 11 هزار و 500 راننده در طرح بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تخلفات احتمالی شرکت ها و رانندگان به صورت آنلاین بررسی شده و با رانندگان خاطی با جدیت کامل برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر هفته عملکرد 10 شرکت حمل و نقلی در استان ارزیابی می شود و شرکت ها جهت صدور بارنامه موظف به انجام کار در دفاتر مرکزی خود هستند و در غیراین صورت متخلف شمرده می شوند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر را راه های روستایی تشکیل می دهند.
این استان یکی از استان های فعال در برقراری مسیر جاده ای با دیگر استان های کشور و کشورهای همسایه به شمار می رود و روزانه ها دهها اتوبوس از ارومیه و دیگر شهرهای استان، مسافران را به استان های دیگر جابجا می کنند.
بیش از 30 هزار نفر در بخش حمل و نقل کالا در آذربایجان غربی فعال است.
نزدیک به 500 هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعالیت کرده و سالانه نزدیک به 960 میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.