محمدصادق فرجی روز شنبه در همایش ویژه مسابقات کاراته بین المللی جام وحدت و دوستی ارومیه افزود: حضور قدرتمندانه تیم ملی کاراته ایران در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 در تداوم مسابقات جهانی گذشته، قدرت برتر ایران را نشان خواهد داد.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان مسابقات بین المللی جام صلح و دوستی در ارومیه اضافه کرد: حضور مسوولان فدراسیون جهانی، داوران سطح اول دنیا و تیم های ملی کشورهای مطرح جهان سطح کیفی و کمی این رقابت ها را بالا برده است.
وی بیان کرد: این پیکارها فرصتی برای کاراته کاهای ایرانی است تا قابلیت های خود را در مقابل برترین های جهان محک بزنند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای میهمانان خارجی و داخلی حاضر در این رقابت ها باشیم.
محمدمهدی شهریاری بیان کرد: حضور 13 ورزشکار، یک مربی، 2 داور و یک عضو فنی از استان در بازی های آسیایی جاکارتا نشان از کسب موفقیت های قابل قبول در حوزه ورزش استان است و به طور یقین با کسب مدال های آسیایی شیرین تر نیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا در چهاردهمین دوره رقابت‌های کاراته جام وحدت و دوستی 300 کاراته کا از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، بلژیک، برزیل، هلند، عراق، قزاقستان، کویت، مالزی، هند، ترکیه و آمریکا حضور دارند.
این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مردان و در 2 بخش کاتا و کومیته انفرادی در حال برگزاری است.
مسابقات نوجوانان و جوانان امروز، جمعه 26 و صبح شنبه، 27 مرداد ماه و مسابقات کاتا و کومیته بزرگسالان بعدازظهر روز شنبه، 27 و روز یکشنبه، 28 مرداد ماه برگزار می شود.
همچنین پیش از آغاز مسابقات جام وحدت و دوستی و در روز پنجشنبه، 25 مرداد ماه انتخابی کاتا هم با قضاوت 12 عضو شورای داوری فدراسیون جهانی برگزار شد تا تکلیف کاتاروهای اعزامی به مسابقات جهانی 2018 مادرید مشخص شود.
مسابقات 2 روز ادامه دارد و 300 نفر ورزشکار و 200 نفر عوامل اجرایی داخلی و خارجی از کشورهای فرانسه، آذربایجان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، فرانسه، الجزایر و ایران حضور دارند.
در این پیکارها تیم ملی فرانسه با هشت کاراته کا، تیم ملی عراق با 25 کاراته کا، کویت با 23 کاراته کا، تیم ملی ترکیه با 25 کاراته کا، تیم جمهوری آذربایجان با 52 کاراته کا، تیم های افغانستان و پاکستان هر کدام با 15 کاراته کا شرکت دارند.
روسای فدراسیون کشورهای، فرانسه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و رییس کمیته داوران از کشورهای بلژیک، دانمارک و نروژ میهمان ویژه این دوره از مسابقات هستند.
سمینار داوران فدراسیون جهانی کاراته نیز در آستانه چهاردهمین تورنمنت بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی به میزبانی ارومیه برگزار شد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.