به گزارش ایرنا «مهدی تاج» روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال آذربایجان غربی افزود: مدارس و محیط آموزشگاه های کشور با داشتن 33 هزار معلم ورزشی یکی از ظرفیت های مهم به شمار می رود که در صورت اجرای صحیح و هدفمند طرح استعدادیابی می تواند آینده فوتبال کشور را تا سال های متوالی تضمین کند.
وی بیان کرد: استعدادهای نهفته بسیاری در سطح مدارس وجود دارد که در صورت شناسایی و کشف آنان می توان پایه های فوتبال کشور را محکم تر کرد اما فوتبال کشور باید با ورزش دانش آموزی عجین شود.
وی با اشاره به اینکه این فدراسیون برای استعدادیابی و استعدادپروری کشور را به 9 منطقه تقسیم کرده است، بیان کرد: برخی از نخبه ها در مناطق دور دست دیده نمی شوند و فدراسیون فوتبال برای شناسایی این افراد وظیفه استعدادیابی را به عهده 9 منطقه گذاشته است.
وی از تشکیل تیم ملی قدبلندها که معیار اصلی آن فقط قد بلند بازیکنان است، خبر داد و گفت: این تیم در نخستین حضور خود در بازی های غرب آسیا مقام قهرمانی را به دست آورد و برای پشتوانه سازی تیم های ملی هدفگذاری شد.
تاج در ادامه گفت: حضور تیم ملی زیر 21 سال در بازی های آسیایی زیر 23 سال جاکارتا از دیگر رویکردهای فدراسیون برای آماده سازی یک تیم قدرتمند در المپیک 2020 ژاپن است.
وی در ادامه به فعالیت تیم های ملی و باشگاهی بانوان اشاره کرد و افزود: با توجه به قهرمانی تیم فوتسال بانوان در قاره آسیا توقعات در این حوزه بیشتر شده است و در این راستا توجه به فوتبال و فوتسال بانوان در دستور کار فدراسیون قرار دارد.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: بانوان آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیار خرسندیم که تیم بانوان این استان با حضور مستمر در لیگ برتر، قرار گرفتن در رتبه پنجم کشور و داشتن 2 بازیکن ملی پوش در ترکیب تیم های ملی جایگاه مناسبی در سطوح ملی و کشوری دارد.
وی افزود: تخصیص 2 درصد از بودجه پنج درصدی قانون حق دستمزد قرارداد بازیکنان باشگاه ها به حوزه بانوان که در جلسه هیات رئیسه مصوب شده، از دیگر رویکردهای فدراسیون برای توسعه این بخش است.
رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی هم در این مجمع گفت: حمایت فدراسیون از این هیات در حد قابل قبول است و با انجام برنامه های منظم در جهت رشد و گسترش این رشته پرطرفدار تلاش می کنیم.
علی اصغر ملکانی بیان کرد: واگذاری رایگان امتیاز تیم دسته دوم لیگ باشگاه های کشور به شهر ارومیه از سوی فدراسیون گشایشی برای ورود استان به لیگ های کشوری است و امسال نیز شاهد حضور در لیگ دسته یک جام آزادگان خواهیم بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع از اینکه تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی برترین تیم های ملی جهان از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با پنج پله صعود در رده 32 قرار گرفت و جایگاه نخست خود را نیز در قاره کهن از استرالیا پس گرفت، ابراز خرسندی کرد.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: فوتبال آذربایجان غربی نیز در سال های اخیر پیشرفت قابل قبولی در سطوح ملی داشته است و حضور محمدرضا آزادی فوتبالیست جوان استان در ترکیب بازیکنان اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا نشانگر این ادعاست.
وی گفت: فرشاد احمدزاده دیگر فوتبالیست ارومیه ای پرسپولیس که امسال به یکی از تیم های باشگاهی در لیگ اروپا پیوسته، انگیزه دیگر فوتبالیست های استان را افزایش داده است.
چمن گلی از تخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام طرح های نیمه تمام ملی در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان و استانداری استان تامین و در اختیار این اداره کل قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا رییس فدراسیون فوتبال جهت شرکت در مجمع سالیانه هیات آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر کرده است.
در این مجمع روسای هیات های خوی و نقده به نمایندگی از منطقه شمال و جنوب استان به ارائه پیشنهادها و درخواست های خود در زمینه کمک های مادی و معنوی فدراسیون، حمایت از ملی پوشان استان، بازسازی و نوسازی اماکن و سالن های فرسوده موجود در شهرستان ها و رسیدگی به فعالیت مدارس فوتبال پرداختند.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.