بهمن رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طیبه اجاقی و زهرا کرامتی در بخش بزرگسالان و نگار نباتی در رده سنی نوجوانان در مرحله سوم اردو حضور دارند.
وی بیان کرد: این سه ورزشکار به همراه 18 ورزشکار دیگر در این اردوی پنج روزه که طی روزهای /24 تا 28 مرداد ماه جاری/ به میزبانی تبریز آغاز شده است، شرکت دارند.
وی ادامه داد: تیم بانوان استان جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و بهمن سال گذشته تیم 6 نفره هفت سنگ دختران تکاب به نمایندگی از آذربایجان غربی به مقام قهرمانی نخستین دوره مسابقات هفت سنگ کشور دست یافت.
رضایی گفت: اوایل مرداد ماه امسال نیز تیم بانوان استان در نخستین حضور خود بر سکوی قهرمانی مسابقات چوب کشی کشور و انتخابی تیم ملی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، در مسابقات سال گذشته 'طیبه اوجاقی' از تیم هفت سنگ تکاب به عنوان فنی ترین بازیکن کشور انتخاب شد.
بازی هفت سنگ با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک شروع می‌شود که یک گروه محافظ آن سنگ‌هاست و گروهی دیگر با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل را دارند.
اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ ای حدود چهار الی هفت متری با پرتاب توپ سعی در ریختن سنگ‌ها دارد و در طرف مقابل وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ ربایند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده‌ها می ‌دوند و از طرفی گروه مقابل سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.
این بازی را در قدیم بیشتر در عید نوروز، مناسبت‌ها و شاد باش‌ ها انجام می دادند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.