جعفرصادق اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از اول مرداد تا 20 مرداد امسال 18 هزار و 133 مورد بازرسی از انبارهای این استان انجام شده، افزود: در این زمینه 583 پرونده تشکیل و 623 نوع تخلف کشف شده و برای این پرونده ها مبلغ 201 میلیارد ریال جریمه اعمال شده است.
وی اضافه کرد: از یکهزار و 200 سردخانه این استان نیز به طور مستمر بازرسی به عمل آمده و برای پرونده های تخلف مبلغ 11 میلیارد ریال جریمه صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته، افزود: میزان تشکیل پرونده نیز 10 درصد بیشتر شده است.
اسکندری افزود: عمده پرونده های تشکیل شده مربوط به کالاهایی چون نان، میوه و تره بار، لوازم خانگی، پوشاک، گوشت، حبوبات و برنج و عمده تخلفات نیز به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و کم فروشی است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد 317 مورد شکایت قابل پیگیری توسط بازرسان اخذ شده است، ادامه داد: از مجموع شکایت های دریافتی 192 مورد به صورت تلفنی، 87 مورد به صورت حضوری، 19 مورد به صورت کتبی و 125 مورد نیز بر اساس گزارش ناظران افتخاری دریافت شده است.
به گزارش ایرنا گرانی و مساله تحریم این روزها با تحلیل های متفاوتی روبرو بوده اما بدون شک یکی از رایج ترین علل گرانی، احتکار کالاها از سوی برخی افراد سودجو و ناامنی در عرضه آنهاست.
«محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در تیرسال جاری طی حکمی اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی را منصوب کرد و مبارزه با این فرصت طلبان به صورت جدی تر بار دیگر در دستور کار گرفت.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.