علی مکرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه بیش از 45 تن زباله در تکاب تولید می شود اما دفن غیر اصولی، رهاسازی و محل جمع آوری نامناسب آن از مهمترین چالش های زیست محیطی تکاب به شمار می رود.
وی با اشاره به وضع نامناسب مالی و بودجه کم شهرداری تکابT گفت: مدیریت پسماند شهری و ساماندهی محل دفن زباله در شهرستان تکاب نیازمند اعتبارات ویژه است.
مکرمی افزود: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده اما خروجی مناسبی نداشته و راهکاری برای مشکل مدیریت پسماند شهری تکاب ارائه نشده است.
وی بیان کرد: شهرداری تکاب مشکلات مالی فراوانی دارد به طوری که حقوق کارگران را با تاخیرهای چند ماهه پرداخت می کند و از این رو برای ساماندهی محل دفن زباله و مدیریت پسماند شهری در تکاب باید اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد و این موضوع نیازمند توجه مدیران استانی است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه با وجود قوانین خوب و صریح در مورد مدیریت پسماند، در اجرای این قوانین اقدامات مناسبی انجام نشده، ادامه داد: برای ساماندهی محل جمع آوری و دفن زباله های شهری تکاب تاکنون از ظرفیت های شهرستان و دستگاه های اجرایی استفاده شده اما برای رفع قطعی مشکل دفع پسماند شهری تکاب باید اقدامات اساسی صورت بگیرد و در این زمینه، اعتبارات ویژه و تجهیزات مدرن و کافی مورد نیاز است.
وی گفت: در جلسه ای که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، مقرر شده شهرداری تکاب تا زمان تهیه و تکمیل طرح جامع مدیریت پسماند شهری نسبت به پوشش روزانه زباله، فنس کشی محوطه، عدم سوزاندن زباله ها و مدیریت شیرآبه زباله و سگ های ولگرد در محوطه سایت فعلی اقدام کند.
وی همچنین افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای خرید ماشین آلات و انجام عملیات عمرانی در سایت فعلی دفن زباله، اعتبار لازم از محل اعتبارات فصل عمران شهری را به شهرداری تکاب تخصیص خواهد داد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.