مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۳۱۱ واحد مسکونی روستایی مددجویی در آذربایجان غربی احداث و خریداری می شود.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عزیز سهندی در نشست خبری با خبرنگاران  که با حضور بازیان مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه ۶۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: از این تعداد مددجوی این نهاد ۴۶۰۰ نفر نیازمند مسکن شناسایی شده که۲۸۰۰ مورد شهری و ۱۸۰۰ مورد در روستاهای استان نیاز است .
 وی با بیان اینکه امسال از طریق فعالیت بسیجی و انقلابی وار، ۱۰۰۰ واحد مسکونی مددجویی روستایی در مناطق محروم و صعب العبور استان با مشارکت کمیته امداد و سپاه احداث می شود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال یک هزار و ۳۱۱ واحد مسکونی مددجویی در استان احداث و خریداری می‌شود که سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که با تامین اعتبارات گامی موثر در مسکن دارشدن مددجویان برداشته می شود.
 مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در جمع آوری زکات است گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  به صورت نقدی و جنسی در استان جمع آورده شده است.
 وی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت بسیار بالایی برای جمع‌آوری زکات است و با توجه به پتانسیل های استان در بخش کشاورزی و سایر بخش ها می توان ۱۰ برابر ظرفیت و میزان اعلام شده زکات جمع‌آوری کرد تا در راستای تامین نیازهای نیازمندان  جامعه هزینه شود.
 سهندی با اشاره به تعداد موسسات خیریه فعال در استان است گفت: در آذربایجان غربی ۱۱۸ موسسه خیریه فعالیت می کنند  که ازاین تعداد در حدود ۵۰% با کمیته امداد به شکل مستقیم در ارتباطند.
 مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه سخاوت در استان خبرداد و گفت: این سامانه با هدف ثبت تمامی اطلاعات مددجویان در موسسات خیریه و ساماندهی نیازمندان و نظامندی کمک های خیرین به شکل پایلوت راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: شفاف سازی و توزیع عدالت یکی از مهمترین شاخصهای سامانه سخاوت است که حفظ کرامت مددجویان و افزایش سرعت در خدمت رسانی از مهمترین مزیت های این سامانه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.