به گزارش ایرنا میرحسن رسولی صدقیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون 23 دانشگاه علمی کاربردی در آذربایجان غربی فعال است، افزود: بیش از هفت هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته بیش از یک هزار و 500 نفر کاهش یافته است.
وی به فعالیت 2 هزار و 264 مدرس دانشگاهی در دانشگاه های علمی کاربردی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 500 نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که یک هزار نفر از آنان در سیستم فعال به ثبت رسیده اند.
وی اضافه کرد: مدرسان ثبت نام کرده در سامانه در صورتی که بیش از 2 ترم به عنوان مدرس دانشگاه فعالیتی نداشته باشند، در سیستم غیر فعال می شوند.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی از ارزیابی علمی 30 درصد از مدرسان دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: 25 درصد از مدرسانی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، فاقد صلاحیت های لازم برای ادامه همکاری بودند.
وی همچنین با اشاره به کسب مجوز مرکز نوآوری و فن آوری 'پلی اتیلن' در دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی، گفت: این مرکز نقش بسزایی در تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه ایفا می کند.
صدقیانی اعلام کرد: در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی 20 انجمن علمی، 25 کانون فرهنگی، اجتماعی و هنری و 13 کانون مشاوره فعال است.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با امکانات ساختمانی و فیزیکی نامناسب این دانشگاه در آذربایجان غربی بیان کرد: در گذشته این ضعف برای دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی ملموس بود ولی پس از تشکیل معاونت نظارت و سنجش در این دانشگاه، تمامی مراکز آموزشی تحت پوشش به طور دقیق ارزیابی و از ادامه فعالیت مراکز مشکل دار جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا، پس از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی در سال 1374، بیش از 35 هزار و 143 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
در دانشگاه های علمی و کاربردی آذربایجان غربی بیشتر رشته های مربوط به صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی تدریس می شود.
2093/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.