رحیم عبدالکریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش زدن بقایای محصول و کاه و کلش باقی مانده پس از برداشت گندم و جو از کشتزارها، مرگ خاک و جانواران داخل مزارع را به دنبال دارد.
وی با بیان حادثه ای در این خصوص ادامه داد: در گزارش های واصله به یگان اداره حفاظت محیط زیست بوکان مبنی بر آتش سوزی در مزارع روستای 'اوچتپه' بوکان، نیروی های یگان اداره به محل عزیمت کردند و در این آتش سوزی 2 هکتار زمین زراعی گندم آتش گرفت اما با کمک آتش نشانی و نیروهای محلی و یگان اداره محیط زیست مهار شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: در این ارتباط برای فرد متخلف پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
عبدالکریمی در خصوص زیان های هر نوع آتش سوزی در مزارع بعد از برداشت محصول، گفت: آتش زدن بقایای محصول و گیاهان موجب از بین رفتن پوشش گیاهی، آلودگی هوا، کاهش حاصلخیزی، شور شدن خاک و از بین رفتن موجودات زنده و موجودات ریز و مفید خاک می شود.
رییس اداره محیط زیست بوکان اضافه کرد: با هرگونه آتش سوزی مزارع در این فصل به شدت برخورد می شود و مردم هم باید در این خصوص با اداره محیط زیست همکاری کنند.
عبدالکریمی، کاه و کلش را منبع درآمدی خوبی برای کشاورزان دانست و بیان کرد: کشاورزان با آتش زدن کاه و کلش علاوه برای کاهش کیفیت محصول تولیدی خود در سال آینده یک منبع درآمدی خوب را نیز از دست می دهند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3072/3093/7510
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.