به گزارش ایرنا فرزاد صیادی فر روز سه شنبه در جلسه آموزشی آشنایی با حیطه اختیارات فروشندگان گیاهان دارویی (عطاری ها) و قوانین مرتبط که با حضور جمعی از عطارهای شهرستان ارومیه برگزار شد، افزود: علاوه بر آن درمان بیماری ها و ارائه پیشنهادهای درمانی توسط متصدیان این فروشگاه ها ممنوع است و در صورت مشاهده یا گزارش مورد پیگرد قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: استقبال مردم از طب سنتی باعث شده است تا در اکثر خیابان های ارومیه افراد حرفه‌ای و در برخی موارد افرادی غیر حرفه‌ای نسبت به ایجاد فروشگاه های عرضه گیاهان دارویی اقدام کنند و این امر برخی اقدامات غیراصولی از جمله دخالت در امور درمان، فروش داروهای گیاهی، تبلیغات برخلاف واقع و تجویز غیراصولی و خودسرانه را موجب می شود.
وی بیان کرد: عطاری ها، سابقه تاریخی و فعالیت بسیار خوب و درخشانی در سلامت جامعه داشته اند و پیشرفت های این حوزه نتیجه اهتمام و تلاش های پیشکسوتان است ولی ورود برخی افراد، فعالان واقعی این صنف را دچار مشکل کرده است.
سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر لزوم همکاری و همیاری عطاران و فروشندگان گیاهان دارویی با معاونت غذا و دارو تاکید کرد و ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات مربوطه به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت می تواند زمینه اعتماد روزافزون مردم به عطاری ها و فروشندگان گیاهان دارویی را موجب شود.
صیادی فر گفت: با همکاری نهادهای مرتبط اقداماتی برای ساماندهی و ضابطه مند کردن راه اندازی عطاری در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه انجام شده که در این خصوص باید فعالان این بخش نیز کمک کنند.
به گزارش ایرنا، آگاه سازی فروشندگان گیاهان دارویی با ضوابط و قوانین نحوه فعالیت اصولی و قانونی این صنف، هدف برگزاری این جلسه آموزشی بود.
با وجود رونق قابل توجه فروش گیاهان دارویی، آمار دقیقی از فعالیت این صنف در آذربایجان غربی و حتی ارومیه در دسترس نیست.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.