قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین مجوز 530 دفتر ICT برای فعالیت در مناطق روستایی این استان صادر شده و هم اکنون 490 دفتر فعال است.
وی ادامه داد: 50 دستگاه خودپرداز در روستاهای آذربایجان غربی نصب شده است و تا پایان سال جاری نیز 6 دستگاه دیگر به این تعداد اضافه می شود.
وی بیان کرد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و برقراری دولت الکترونیک، گفت: دولت الکترونیک می تواند در بحث کاهش هزینه های مردم، کاهش تصادف ها، کاهش آلودگی هوا و از همه مهمتر کاهش فساد اداری تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
جلیلی نژاد تامین زیرساخت های لازم جهت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در آذربایجان غربی را یادآور شد و افزود: توسعه بستر زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و تکمیل آن در جهت ارائه خدمات دولتی به روستائیان در آخرین حلقه از این شبکه یعنی دفاتر ICT روستایی به صورت جدی پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.