ایرج قاسم خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان کالا هشت میلیون و 500 هزار دلار برآورد شده که چهار میلیون و 500 هزار دلار را ارزش کالاهای وارداتی و چهار میلیون دلار را ارزش کالاهای صادراتی تشکیل می دهد.
وی با اشاره به روند مناسب و رو به رشد صادرات از این گمرک طی سال جاری اضافه کرد: ارزش و وزن صادرات از گمرک خوی طی چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: محصولات پلاستیکی، سنگ های تزئینی، آبمیوه، ایزوگام، نمک صنعتی و کنسانتره میوه از جمله مواد صادراتی مهم از گمرک خوی طی سال جاری بوده است.
مدیر گمرک خوی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و عراق از جمله مقاصد کالاهای صادراتی از این گمرک بوده است، ادامه داد: این کالاها همچنین به برخی کشورهای اروپایی از جمله گرجستان، آلمان و ایتالیا صادر شده است.
قاسم خانی از درآمد 47 میلیارد ریالی گمرک خوی طی سال جاری خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته درآمد این گمرک بیش از 40 میلیارد ریال بود که امسال نزدیک به 16 درصد بیشتر شده است.
به گزارش ایرنا، گمرک خوی یکی از گمرکات 9 گانه آذربایجان غربی است که در شمال این استان واقع شده و از نزدیکترین گمرکات به کشور ترکیه است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.