به گزارش ایرنا، دکتر اسلام یادگاری روز یکشنبه در جلسه ای با حضور فعالان حوزه تولید و واردکنندگان حوزه سلامت در منطقه آزاد ماکو افزود: فرآورده های غذایی و دارویی شامل تمامی کالاهای دارویی، داروهای گیاهی، فرآورده های بیولوژیک، مکمل های تغذیه ای، شیر خشک، فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و لوازم کودک است که با دقت بسیار روند ورود آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت، شناسایی فرآورده های اصیل از طریق ایجاد رابطه شفاف و مشخص مسوولیتی بین این گونه فرآورده ها و شرکت های مشخص صاحب پروانه و ایجاد امکان پاسخگویی مشخص برای مصرف کنندگان و سایر افراد و سازمان های مرتبط است که شامل تمامی محصولات وارده به منطقه آزاد ماکو خواهد شد.
وی بیان کرد: با نصب برچسب شناسه اصالت کالا، مشکل فرآورده های سلامت وارداتی به منطقه آزاد ماکو حل می شود.
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این شناسه در ابعاد 20 در 40 میلی متر، روی اجناس وارداتی الصاق می شود که کد 16 رقمی روی آن، از طریق تلفن گویای 6185- 021 – ارسال کد 16 رقمی به سامانه 20008822 – از طریق سامانه و سایت www.ttac.ir قابل رهگیری است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو از جمله مبادی ورود کالا به آذربایجان غربی به شمار می رود که مرز مهم بازرگان در این منطقه فعال است.
مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شده و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.