حجت الاسلام ناصر جوانبخت شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه وقف آذربایجان غربی افزود: در سال های اخیر با اطلاع رسانی ها و آگاهسازی خوب رسانه ها، روند ثبت موقوفات جدید در این استان شتاب خوبی گرفت و در 2 سال گذشته حدود 500 وقف در این منطقه به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: بی توجهی واقفان به موقوفات نوین و مطابق نیاز جامعه از جمله مهمترین مشکلات این بخش طی سال های اخیر بود و جای خالی این امر به خوبی احساس شد.
وی بیان کرد: می توان با اتکا به کار رسانه ای قوی و استفاده از ظرفیت های مطبوعات و خبرگزاری ها، توجه واقفان را به موضوع وقف نوین نیز جلب کرد تا اهداف این بخش نیز در آذربایجان غربی محقق شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آشنا نبودن مردم با موضوع وقف از دیگر معضلات این بخش است، ادامه داد: حتی برخی مدیران نیز با ماموریت ها و اقدامات حوزه وقف آشنا نیستند که بهبود این امر، وظیفه خبرنگاران حوزه وقف را سنگین تر می کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این آیین وقف مشارکتی با همکاری رسانه ها را از جمله موارد مورد غفلت در بین خبرنگاران دانست و گفت: فعالان رسانه ای می توانند در آذربایجان غربی دست به کار شده و به نخستین استان کشور برای اجرای طرح وقف مشارکتی رسانه ای تبدیل شوند.
حجت الاسلام حسین سلیمانی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این سازمان، برگزاری دوره های آموزشی وقف است که در صدد هستیم این طرح را با همراهی فعالان رسانه ای این بخش در کشور فعال کنیم.
وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی، اقدامی جهادی است که باید برای آن، از همه توان بهره برد که در این صورت، زمینه رسیدن با شتاب به اهداف بهتر فراهم می شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: ترویج امید به آینده از جمله مهمترین وظایفی است که همه مردم به ویژه رسانه ای ها در این برهه می توانند انجام دهند.
حسام شیرازه محبت ادامه داد: باید از همه ظرفیت های رسانه ای برای ارتقای امید در کشور بهره برد.
وی با قدردانی از تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور برای تجلیل از خبرنگاران فعال در این بخش گفت: حضور خانوادگی همکاران رسانه ای، ابتکاری قابل تقدیر برای آشنایی خانواده های خبرنگاران با کار در این عرصه بود.
به گزارش ایرنا، در این آیین از خبرنگاران فعال در حوزه وقف قدردانی شد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.