کارگردان این نمایش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شن آی عبدی و ناصر بیضایی در این اثر 50 دقیقه ای با تِم اجتماعی به ایفای نقش می پردازند.
ناصر بیضایی افزود: این نمایش بر اساس یک ماجرای واقعی و به زبان فارسی بود که با اندکی تغییر به ترکی ترجمه شد.
وی اضافه کرد: متن این اثر محدود به مکان و زمان خاصی نیست و به همه انسان ها مرتبط می شود‌.
وی با اشاره به اینکه این اثر دارای پایانِ باز است، ادامه داد: مخاطب در پایان این نمایش می تواند با ذهنیات خود برای پایان آن تصمیم بگیرد و این نوع پایان به ادامه دار بودن رویاهای انسانی نیز اشاره می کند.
وی با برشمردن ظرفیت های تئاتر آذربایجان غربی در زمینه نمایشنامه خوانی گفت: این استان پتانسیل برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی ترکی در سطح استانی و منطقه ای را دارد اما تاکنون به این ظرفیت توجه نشده است.
به گزارش ایرنا ناصر بیضایی متولد 1362 در سلماس بوده و از سال 1376 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
وی در نمایش های محمد حسن خان، افطار خونین، باغ هزار دخترون، شب غوطه، 'باد، سکوت، تاریکی'، کاکتوس، 'کلونتچه دیوانه ی بلژیکی'، عروسکی باغ هزار دخترون، دوستت دارم با صدای آهسته، زندگی سبز است اگر، جام آخر، ساعت بیست و پنج، ایکس، توران کارتالی، تو را نشان دادم انگشتم از هوش رفت ،خاندان چئنچی، ملیک محمد، 'من' و رویای پشت بام بازی کرده است.
وی همچنین نمایشنامه های 'زندگی سبز است اگر'، 'ساعت بیست و پنج'، و 'من' را به رشته تحریر درآورده و پیش از این نمایش های 'کاکتوس'، 'کلونتچه دیوانه ی بلژیکی'، 'زندگی سبز است اگر'، 'ایکس'، 'من' و 'رویای پشت بام' را کارگردانی کرده است.
حضور در فستیوال های بین المللی تئاتر تارسوس 2012، گریسون 2013، دنیزلی 2015، گریسون 2016 به عنوان بازیگر و شرکت در هفدهمین جشنواره تئاتر استانی به عنوان بازیگر در نمایش جام آخر و همچنین حضور بعنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر در نمایش 'من' در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی از جمله فعالیت های بیضایی است.
همچنین بازی در تله فیلم 'سکوت'، بازی و دستیاری صحنه در فیلم تلویزیونی 'ایکی سلطان' و بازی در سریال 'اوجا داغلار' در کارنامه هنری بیضایی به چشم می خورد.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.