ناصر قره پاپاق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از یکهزار و 470 میلیارد ریال بهای محصول خریداری شده در شهرستان نقده، یکهزار و 20 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این پرداختی ها به صورت اعطای مجوز حواله شکر و پول نقد بوده که به کشاورزان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: 450 میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران باقی مانده که این امر به دلیل بروز اختلاف بین مسوولان کارخانه رخ داده است و تاکنون نیز مسوولان پاسخگو نیستند.
مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: جهاد کشاورزی، قوه قضاییه و مسوولان استانی با جدیت پیگیر مطالبات چغندرکاران هستند و تا حصول نتیجه نیز پیگیر خواهند بود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 332 هزار تن چغندر قند توسط کارخانه این شهرستان از کشاورزان نقده خریداری شده است.
محصول چغندر قند یکی از محصولات راهبردی شهرستان نقده بوده و در سال های متمادی این شهرستان، رتبه برتر کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
شهرستان نقده به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب، استفاده از بذرهای تک جوانه و پر محصول و ایجاد مزارع آرمانی، همواره به لحاظ تولید محصولات کیفی و کمی جزو تولید کنندگان برتر کشوری بوده است.
همچنین چغندر قند محصولی است که سازگاری وسیعی با شرایط محیط متنوع دارد، به سرما و گرما نسبتاً مقاوم است و تحمل خشکی را دارد به شوری خاک نیز مقاوم است.
نقده با 125 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد. آذربایجان غربی سالانه 240 هزار تن شکر معادل 36 درصد تولید کشور را استحصال می کند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.