به گزارش ایرنا اکبر احمد پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت به میزان چهار هزار و 118 تن انواع کالاهای ایرانی به ارزش 6 میلیون دلار به کشورهای اروپایی از جمله ترکیه، آلمان، ایتالیا و نخجوان صادر شده است.
وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 167 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 217 درصد افزایش داشته است.
مدیر گمرگ پلدشت محصولات پتروشیمی، مواد پلاستیکی، انواع فلزات، محصولات کشاورزی، لوازم خانگی، سنگ مرمر و کاشی و سرامیک را از جمله کالاهایی عنوان کرد که از طریق گمرک پلدشت به کشورهای اروپایی صادر شده است.
وی با بیان اینکه گمرک پلدشت، توانسته از لحاظ صادرات کالا در میان گمرکات استان پس از بازرگان رتبه دوم را به خود اختصاص دهد، گفت: با این روند پیش بینی می شود تا صادرات کالا از گمرک صنم بلاغی پلدشت تا پایان سال جاری به بیش از 20 میلیون دلار برسد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق به ‌دلیل دارا بودن پنج پایانه و 9 گمرک مرزی ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد و در این میان پایانه و گمرک پلدشت با وجود ظرفیت های صادراتی، ترانزیتی و گردشگرپذیری، نمود عینی بهره مندی از یک ظرفیت محلی برای ارزآوری پایدار در این استان مرزی است.
پلدشت در 47 کیلومتری غرب ماکو و شمالی ترین نقطه این استان واقع بوده که در سال 1388 از ماکو جدا شد و به جمع 17 شهرستان این استان پیوست؛ پایانه و گمرک مرزی پلدشت نیز در این شهرستان و در کنار رود مرزی ارس قرار گرفته که یکی از دروازه های ترانزیت کالا از ایران به اروپاست.
مسیر گمرک و پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قفقاز بسیار هموار بوده و وجود این مسیر مناسب، رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا را موجب شده است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.