اسمعیل کریم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تولید 6.2 میلیون تن محصول زراعی در سال گذشته افزود: این کاهش معادل 400 هزار تن پیش بینی می شود که خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی در فصل بهار نقش مهمی در این امر داشته است.
وی با اشاره به توسعه بیمه پایه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری در راستای پرداخت حداکثر خسارت با کمترین حق بیمه پرداختی اضافه کرد: در سال زراعی جاری 135 هزار هکتار از اراضی زراعی و 26 هزار هکتار از اراضی باغی، 266 هزار راس دام، 26 میلیون قطعه طیور، 15 هزار هکتار از مراتع و عرصه های طبیعی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پیگیری پرداخت غرامت برای بیمه شدگان محصولات کشاورزی استان در سال زراعی جاری در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: 400 میلیارد ریال در سال زراعی 94-95 و 390 میلیارد ریال در سال زراعی 95-96 به صورت نقدی و تهاتری به خسارت دیدگان پرداخت شده است..
کریم زاده ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی را می توان یکی از اهرمهای توسعه کشاورزی دانست زیرا با استفاده از این ساز و کار می توان بخشی از خسارت وارد شده به کشاورزان خسارت دیده را جبران کرد و امنیت بیشتری را برای تولید کنندگان کشاورزی فراهم آورد.
وی با اشاره به تولید مطلوب گندم در استان اضافه کرد: پیش بینی ها بیانگر تولید 500 تا 600 هزار تن گندم در استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که سالانه 6.2 میلیون تن محصول از آنها برداشت می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.