اکبر جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 450 دستگاه بهینه ساز مصرف در ارومیه تولید شد، افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری نیز بیش از یکهزار و 750 دستگاه تولید و روانه بازار شد.
وی بیان کرد: تولید آزمایشگاهی این نسل خازنی جدید به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب توان، کاهش تلفات کابلی و تلفات انرژی اکتیو و بهینه سازی مصرف برق از سال 1389 در ارومیه شروع شده بود.
مخترع ارومیه ای که ایده خود را از سال 1390 به مرحله اجرا درآورده است، اظهار داشت: هزینه خرید هر دستگاه 25 کیلووار با گارانتی تعویض و تعمیر حدود 15 میلیون ریال بوده و عمر کارکرد این دستگاه بالاتر از مشابه های خارجی است.
جلالی بیان کرد: این دستگاه خازنی در 6 ظرفیت پنج، 7.5، 10 ، 15، 20 و 25 کیلووار تولید و روانه بازار می شود و کارخانجات بزرگی از کشور ترکیه و تمام استان های داخلی، بازار هدف این محصول است.
مدیرعامل این شرکت تولیدکننده که در 17 استان و کشور ترکیه دارای نمایندگی فروش است، بیان کرد: به زودی دفتر این شرکت در کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان هم راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: این شرکت سالانه پنج هزار دلار فروش خارجی و 25 میلیار ریال فروش داخلی دارد و با توجه به بازار رو به رشد این محصول در داخل کشور، افزایش فروش در سال جاری تا 40 میلیارد ریال قابل پیش بینی است.
اکبر جلالی با تاکید بر اینکه با سرمایه شخصی نسبت به تولید و اشتغال زایی برای 41 نفر از این طریق اقدام کرده است، بیان کرد: این واحد تولیدی دانش بنیان در زمان حاضر به حمایت های معنوی مسوولان نیاز دارد.
این مخترع ارومیه ای با اشاره به موفقیت های این شرکت، گفت: کسب عنوان برگزیده آب و فاضلاب کشوری در امر کاهش مصرف برق و غرفه برتر در نمایشگاه دانشگاه امیر کبیر تهران که هشت تا 10 مرداد سال جاری در تهران برگزار شد از جمله این موفقیت هاست.
جلالی بیان کرد: این شرکت در سال جاری گواهینامه ایزو 9001 آلمان را کسب و 2 تاییدیه نیز از پژوهشکده توانیر ایران دریافت کرده است.
وی ادامه داد: برای اینکه آذربایجان غربی به عنوان تاییدیه مرجع کارخانه های این محصول معرفی شود، تدوین سند استاندارد از طریق این استان تقاضا شده است تا این محصول در هر نقطه از جهان با نام این استان شناخته شود.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی آزمایشگاه مرجع کنترل کیفیت در ارومیه، گفت: این آزمایشگاه در استان های همسایه موجود است و مسوولان واحدهای تولیدی آذربایجان غربی از روی اجبار و برای انجام یک آزمایش ساده به آنجا سفر می کنند.
وی با اشاره به بازارهای هدف خود گفت: کارخانه های فولاد، قند، پتروشیمی و دانشگاه های علوم پزشکی جزو خط و مشی مدیریت و بازارهای هدف این محصول به شمار می رود.
به گزارش ایرنا نمایندگی این شرکت در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، فارس، اهواز، کهکلیه و بویراحمد، قم، تهران و کرج فعال است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.