به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری با انتقاد از برخی از رسانه های بی نام نشان در تخریب دولت و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی ادامه داد: ما راه و روش این رسانه ها را قبول نداریم و هرکسی وحدت مردم استان را نشانه برود و در مسیر ایجاد اختلاف قدم بردارد با آنها برخورد می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به فساد و رانت های انجام شده در حوزه فروش سوخت مرزنشینان و واردات خشکبار در گذشته اشاره و تصویر یکی از حواله های مربوط به این رانت را جهت قرائت در اختیار برخی از اصحاب رسانه قرار داد و افزود: مافیایی در زمینه این سهمیه ها به وجود آمده بود و حواله های سوخت صادر شده از طرف استانداری آذربایجان غربی، در برخی دفاتر شرکت ها دست به دست معامله می شدند.

وی در خصوص صدور حواله های ورود خشکبار به استان نیز گفت: در این زمینه حتی یک نسخه از رونوشت این حواله ها هم در بایگانی استانداری برجا نمانده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رانت سهیمه های سوخت مرزنشینان و خشکبار پس از روی کار آمدن وی در آذربایجان غربی متوقف شد، گفت: به واسطه این رانت و فساد اقتصادی، یارانه ای که باید جهت بهبود معیشت به حساب مرزنشینان واریز می شد، به جیب افراد سودجو می رفت.

وی با انتقاد از عملکرد جامعه خبری استان در این خصوص، گفت: روزنامه نگاران درباره این فساد که در منطقه ریشه دوانده بود، کمترین فرآورده خبری را تولید کردند که جای انتقاد دارد.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در جهت مبارزه با فساد باید از مسوولان حمایت کنند، اضافه کرد: امروز که مبارزه با رانت خواری و فساد در دستور کار قرار گرفته است، متاسفانه برخی خبرنگاران به جای حمایت از مسوولان انتقاد می کنند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالی که پیش از این سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان کسب شده است.

شهریاری بیان کرد: از محل توقف این رانت، ۸۰ هزار خانوار روستایی که در ۲۰ کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه عشایری برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت مناطق مرکزی استان با رسیدگی به محدوده های مرزی امکان پذیر است، افزود: ۲۴۰ هزار تومان از هزینه سالانه این بیمه را خانواده های مرزی را استانداری و ۴۸۰ هزار تومان دیگر را دولت تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود، افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار از ۲۸۰ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از بیمه درمانی برخوردار هستند و استان از نظر متوسط شاخص کشوری در رده بسیار پایین قرار دارد.

وی اضافه کرد: با احتساب ۸۰ هزار خانوار روستایی که در حال بیمه هستند این آمار به ۱۴۰ هزار خانوار روستایی می رسد و در نتیجه ۵۰ درصد روستاییان بیمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه این روستاییان در ۶۰ سالگی از حقوق بازنشستگی نیز برخوردار می شوند، بیان کرد: ۸۰ هزار واحد روستایی هم با حمایت دولت با پرداخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر واحد از محل فروش سوخت در مقابل بلایای طبیعی چون زلزله، سیل و آتش سوزی بیمه می شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان هر یک از این واحدهای روستایی در صورت بروز اتفاق ۳۰ میلیون تومان از بیمه دریافت می کنند، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه های درمانی این روستاییان از محل سود سهیمه های سوخت مرزنشینان پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: برای ۱۰۰ خانوار روستایی نیازمند مرزی هم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن ساخته خواهد شد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از استانهای کشور رشد سرمایه گذاری منفی است ادامه داد: خوشبختانه با فراهم شدن بسترهای سرمایه گذاری در استان و حضور هیات های مختلف تجاری خارجی در استان، ۵۰ فعال اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان درخواست داده اند که از میان این درخواست ها، پنج طرح سرمایه گذاری در هفته دولت کلنگ زنی می شود که سه طرح از این تعداد مربوط به سرمایه گذاران خارجی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 986161
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.