ایلخان نوری عصر روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان غربی افزود: شاغلان رشته غواصی و نجات غریق، تلاش های زیادی برای انجام وظایف پر مخاطره خود در قبال نجات جان انسان ها بر دوش دارند و در صورتی که بتوانیم این رشته را به عنوان کار سخت و زیان آور در سامانه وزارت تعاون ثبت کنیم، بسیاری از مشکلات این حوزه حل می شود.
وی به نبود لباس غواصی در بسیاری از شهرستان های کشور به ویژه آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: برای تهیه ست غواصی و واگذاری آنها به هیات های استانی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.
وی با اشاره به پوشش نیروهای نجات غریق در مناطق پرخطر و آب های پشت سدهای آبی استان گفت: این مناطق باید شناسایی شده و تحت پوشش امنیتی هیات نجات غریق و غواصی قرار گیرند تا با برنامه ریزی و انجام اقدامات مناسب، موفق به کاهش آمار غرق شدگان در روزهای گرم تابستان شویم.
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: توسعه این رشته در بخش همگانی و قهرمانی این رشته از اهداف مهم فدراسیون و هیات های تابعه است که در این راستا اجرای طرح استعدادیابی و شناسایی نخبه های این رشته در رده های پایه باید در دستور کار قرار گیرد.
نوری بیان کرد: در راستای برگزاری دوره های آموزشی و تمرینی تیم های شهرستانی، اعزام مربیان تیم ملی به مراکز استان ها نیز از سوی فدراسیون مورد استقبال قرار می گیرد.
وی بازنگری و تدوین آیین نامه فدراسیون را از دیگر برنامه های در دست اقدام برشمرد و گفت: جهت تسریع در امور کارگروهی در این راستا تشکیل شده و به زودی آیین نامه جدید در اختیار هیات های استانی قرار می گیرد.
وی توجه به پوشش بیمه ای استخرهای شنا، تعامل با مشاوران حقوقی فدراسیون در صورت بروز مشکل، افزایش تعداد بیمه شدگان، تعامل با هیات های پزشکی و توجه به حوزه همگانی و قهرمانی رشته نجات غریق و غواصی را از جمله موارد مهم عنوان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هیات نجات غریق و غواصی استان فعالیت خوبی دارد ولی در راستای اجرای عدالت محوری و مساوات باید توجه به هیات های شهرستانی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: داشتن 195 ورزشکار بیمه شده برای این هیات آمار چندان خوبی نیست در حال که در سال گذشته بیش از 700 بیمه شده داشته است.
وی ادامه داد: غواصان استان نیاز به لباس و ست غواصی دارند که از فدراسیون درخواست می کنیم در این راستا کمک حال هیات استان و شهرستان ها باشد.
به گزارش ایرنا استان آذربایجان غربی دارای 46 استخر سرپوشیده است و 400 نجات غریق و غواص فعال دارد.
مجمع سالیانه هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان غربی با حضور رییس فدراسیون در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.