محبوب فتح الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر 50 درصد از واحدهای ما نیاز به بهسازی و نوسازی دارد و تاکنون 10 الی 15 واحد نانوایی در شهرستان به صورت اجباری دوگانه ‌سوز شده‌اند؛ مابقی واحدها در مواقع ضروری برای این کار اقدام خواهند کرد.
وی افزود: متأسفانه به دلیل ثابت ماندن چهار ساله نرخ نان، پنج تا 6 واحد نانوایی ما در حال حاضر در ماکو به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌هایشان تعطیل شده‌ است.
وی با بیان اینکه متأسفانه حرفه نانوایی دیگر صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: بی توجه به وضعیت نانوایان با ثابت نگه داشتن قیمت نان از یک سو و بالا رفتن هزینه‌های نانوایان مطابق با تورم از سوی دیگر آنان را با مشکل مواجه کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نانوایان ماکو هر 2 ماه یکبار تحت آموزش‌های فنی مهارت‌های پخت نان قرار می‌گیرند، افزود: در مجموع در بخش روستایی و شهری ماکو، 141 واحد نانوایی فعالیت دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه ماکو همجوار با مرز است و یک شهر توریستی به شمار می رود، نانوایان ما نیاز به افزایش سهمیه آرد دارند و در ایام تعطیلات که جمعیت مسافر ماکو افزایش می‌یابد، نانوایان دولتی‌پز به ناچار آردشان را به صورت آزاد خریداری می‌کنند.
رییس اتحادیه نانوایان ماکو با اشاره به همکاری بسیار خوب مسوولین شهرستان ماکو با نانوایان بیان کرد: افزایش سهمیه آرد، ارائه تسهیلات و امکانات به نانوایان ماکو ضروری است.
به گزارش ایرنا شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده که در امتداد مرزهای ایران با 2 کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان قرار دارد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.