غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی طی این مدت در منطقه آزاد ماکو انجام شده است.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین طرح های سرمایه گذاری در این منطقه می توان به نیروگاه ماکو با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری، کارخانه تولید فروسیلیس با حجم سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری، کارخانه پتروشیمی با یک میلیارد و 500 میلیون دلار و کارخانه تولید ترانسفورماتور با 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله طرح های سرمایه گذاری به شمار می رود.
وی بیان کرد: میزان اشتغال پیش بینی شده در این منطقه با اجرای طرح های سرمایه گذاری صورت گرفته 2 هزار نفر است که با احداث کامل طرح ها مشغول کار خواهند شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه رویکرد این منطقه در دوره جدید مدیریتی، کسب و کارهای خانگی روستایی و صنایع بزرگ است، ادامه داد: دست بافته ها، صنایع دستی و فرش، تولیدات دامی و محصولات زراعی در حوزه کسب و کارهای کوچک خانگی و سه کارخانه از جمله صنایع پایین دست پتروشیمی در بخش صنایع بزرگ از جمله مهمترین بخش هایی است که در راستای اشتغال بیشتر فعال می شوند.
سلیمانی گفت: احداث صنایع بزرگ سیمان و فرآوری بازالت نیز در دست اقدام بوده و تلاش می کنیم امسال این طرح ها را به بهره برداری برسانیم.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو از جمله مناطق هفتگانه آزاد کشور است که از اوایل دهه 90 فعالیت خود را آغاز کرده است و کمتر از هفت سال از فعالیت این منطقه می گذرد.
ماکو در مرز ایران با ترکیه و نخجوان قرار دارد.
2093/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.