به گزارش ایرنا، رضا حسینی روز چهارشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: تقویت خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند مسیر پیشرفت و توسعه استان را هموار کند.
وی با قدردانی از تلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص انعکاس فعالیت های دولت به مردم اضافه کرد: این اقدام خبرگزاری در عرصه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی بسیار درخشان است و امیدواریم روز به روز تقویت شود.
وی ادامه داد: مدیران استان باید قدرت ریسک پذیری داشته باشند و این روحیه را در خود تقویت کنند تا بتوان زمینه های پیشرفت استان را فراهم کرد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: اخبار این مرکز علاوه بر سایت خبرگزاری با شیوه های متنوع به کاربران شبکه های اجتماعی نیز منتقل شده و انتشار خبرها در سه شیفت کاری انجام می شود.
علیرضا فولادی افزود: تولید گزارش های تحلیلی و خبری با موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و برگزاری میزگردهای خبری با شتاب بیشتری در مرکز آذربایجان غربی دنبال می شود و دانش و تجربه کارکنان مرکز در حال ارتقاست.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی این رسانه به سه زبان انگلیسی، فارسی و ترکی استانبولی فعالیت خود را آغاز کرده تا از این ظرفیت برای جذب سرمایه گذار اقدام کند.
به گزارش ایرنا سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و نیز تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.
ایرنا که بیش از هشت دهه از تاسیس آن می گذرد در ابتدای راه با عنوان ' آژانس پارس' و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان کار خود را آغاز کرد.
از زمان پایه گذاری این رسانه در سال 1313 شمسی به مدت سه دهه آژانس پارس زیر مجموعه ای از تشکیلات وزارت امور خارجه به شمار می رفت اما با آغاز به کار وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی در دولت وقت، آژانس پارس زیرنظر این وزارتخانه قرار گرفت و همزمان به خبرگزاری پارس با نام اختصاری ' پانا ' تغییر نام داد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این خبرگزاری در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به بازتعریف رسالت خبری خود پرداخت و بر پایه اهدافی چون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مخابره واقعیت های ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.
در دی ماه 1360 نام خبرگزاری پارس با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تغییر یافت و نشان واره ای برای ایرنا برگزیده شد که بیانگر اهداف و رسالت های تازه این خبرگزاری بود.
در این نشان واره، نمادی از خانه ی خدا با نوار تلکس خبری با هم ترکیب شده است تا کار ویژه خبررسانی حقیقت محور و خداجویانه را به تصویر بکشد.
وقوع جنگ تحمیلی سبب شد تا خبرگزاری جمهوری اسلامی سیاست ویژه ای را در دستور کار قرار دهد و با ایجاد ساز و کاری متناسب با موقعیت دفاعی کشور، اطلاعات به هنگام و مورد نیاز را تهیه و ارایه کند.
در این راستا ایرنا با کارنامه ای درخشان و مخابره بیش از یک میلیون و 300 هزار خبر ویژه دفاع مقدس و 500 هزار فریم عکس و تقدیم 12 خبرنگار و عکاس شهید و آزاده توانست مسئولیت خود را با سربلندی به انجام برساند.
با توجه به جایگاه ایرنا، بخشی مهمی از اخبار و اطلاعات مورد استفاده رسانه های خارجی و داخلی، موضع گیری های مسئولان و سیاست های رسمی کشور در مورد رویدادهای ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی معطوف به خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
همچنین از نقاط درخشان کارنامه ایرنا در اعلان و انتشار برخی اخبار مهم می توان به انتشار خبر دستگیری صدام حسین، دیکتاتور عراقی در 24 آذر 1382 شمسی اشاره کرد که اهمیت جایگاه منطقه ای و جهانی ایرنا در عرصه خبررسانی را بیش از پیش نمایان کرد.
نقش حرفه ای اطلاع رسانی ایرنا در رساندن صدای مقاومت اسلامی لبنان، نسل کشی مسلمانان در بوسنی، بحران افغانستان و عراق از جمله فعالیت های ارزشمند این سازمان به شمار می رود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.