به گزارش ایرنا سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوی از اقدامات شورای استانی تقدیر کرد و افزود: توفیق های خوبی حاصل شده اما برنامه ها باید هدفمند و با برنامه ریزی اجرا شده و با تشکیل این کمیته ها، ماموریت ها در شورا مشخص شود تا از هرگونه فعالیت های همسو و اتلاف انرژی و اعتبار جلوگیری گردد.
وی بیان کرد: امروز استکبار جهانی با گسترش مواد مخدر و جنگ نرم در صدد نقشه های شومی است و به همین دلیل باید برای خنثی کردن توطئه های دشمن با تمام قوا با قاچاق و مواد مخدر مبارزه شود.
وی افزود: قاچاق مواد مخدر و اعتیاد 2 معضل جدی و خطرناک است و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مواد مخدر را به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی نام برده اند و باید به موقع با آن مقابله کنیم تا دچار خسارت نشویم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه به نقش خطیر آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان نظام با اعتیاد به دنبال آن هستند تا به باور های اساسی یک خانواده صدمه وارد کنند اما آموزش و پرورش با شناسایی والدین معتاد و کودکان در معرض اعتیاد می تواند این توطئه را خنثی کند.
وی در ادامه با بیان اینکه 65 درصد از زندانیان آذربایجان غربی به طور مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند، افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و اگر در این زمینه برنامه ریزی درستی نداشته باشیم، موضوع اعتیاد می تواند ضربه های جبران ناپذیری به سطح جامعه وارد کند .
وی مشارکت آحاد مردم در جهت مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک ضرورت دانست و ادامه داد: ما برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به حضور و همکاری تمام اقشار جامعه نیاز داریم.
سردار اصلانی در بخش پایانی سخنان خود به برقراری امنیت پایدار در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: مسوولان باید امید را در جامعه تزریق کنند و تمام توان خود را برای خدمت به آنان به کار بگیرند.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی هم در این جلسه به عملیاتی شدن 86 مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بدون شک امنیت روحی و روانی امروز مردم خوی ناشی از همراهی و هماهنگی عوامل انتظامی، امنیتی، قضایی و تمام دستگاه های مرتبط این شهرستان می باشد.
عابدی با اشاره به مرزی بودن خوی اظهار داشت: وجود این مرز مشترک موقعیت را برای سوداگران مواد مخدر فراهم کرده تا از این طریق اقدام به ترانزیت مواد مخدر به کشورهای هدف و اروپا کنند.
وی همچنین تصریح کرد: در سال 1396 نزدیک به یک تن و پنجاه کیلوگرم مواد مخدر در خوی کشف و ضبط شد و کشفیات چهار ماهه سال جاری هم به 84 کیلوگرم رسیده است.
فرماندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوی با اشاره به ظرفیت بالای کمپ ترک اعتیاد 'عین الحیات' این شهرستان و لزوم حمایت از فعالیت های خیرخواهانه آن افزود: در سال گذشته تعداد 692 نفر به این کمپ مراجعه کردند که از این تعداد 455 نفر موفق به ترک اعتیاد شدند.
وی در ادامه به لزوم حمایت از افراد پاک شده از دامن اعتیاد اشاره و تصریح کرد: اعتیاد یک بیماری است و فرد بعد از ترک و بازپروری می تواند زندگی طبیعی داشته باشد.
به گزارش ایرنا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با دستور امام (ره) در سال 1358 و پس از تشکیل ستاد جنگ برای خنثی کردن توطئه ها استکبار جهانی تشکیل شد؛ تشکیل این ستاد توجه و تدبیر امام در آن زمان به موضوع مبارزه با مواد مخدر را نشان می دهد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.