به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شمال آذربایجان غربی که در منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود: مردم از رسانه ها تاثیرپذیری دارند و این تاثیرپذیری فرصت مناسبی برای رسانه ها جهت مشارکت در مسیر توسعه فرهنگی فراهم می کند.
وی ادامه داد: رشد و تعالی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در امر اطلاع رسانی به جامعه است زیرا خبرنگاران نیک اندیشان عرصه آگاهی بخشی هستند.
وی با تاکید بر اینکه رسانه های شفاف می توانند در شکل گیری و انتقال آرمان ها به شهروندان نقش عمده ایفا کنند، اظهار داشت: کانال ها و رسانه های بدون هویت نمی توانند نقش موثری در تنویر افکار عمومی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موقعیت شناسی و بصیرت شاخصه اصلی خبرنگاران است، بیان کرد: خبرنگار اگر به موقع ننویسد، بدون شک تاثیری در جامعه نخواهد داشت و شاید تاثیر مخرب هم برجا گذارد.
حافظ تیموری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو نیز در این آیین گفت: خبرنگاران باید اصل و اصول حرفه ای خود را در امر اطلاع رسانی رعایت کرده و با نقد منصفانه، مسوولان را در امر خدمت گذاری یاری کنند.
در این مراسم از خبرنگاران شهرستان های خوی، سلماس، چاپیاره، چالدران، شوط، پلدشت و ماکو تجلیل شد.
به گزارش ایرنا در هفدهم مرداد ماه سال 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.