اسماعیل جنگخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مردم رغبتی برای خرید طلا ندارند، بیان کرد: قیمت هر یک گرم طلای 18 عیار به 2 میلیون و 810 هزار ریال رسید و سکه تمام بهار آزادی نیز به 37 میلیون و 250 هزار ریال کاهش یافت.
وی با مقایسه بازار جهانی طلا با بازار حاکم بر کشور، گفت: قیمت سکه در بازار داخلی ایران دارای حباب هفت میلیون ریالی است و در مقایسه با قیمت جهانی طلا باید قیمت آن به 30 میلیون ریال برسد.
وی نقش بانک مرکزی در تعدیل قیمت طلا را کلیدی عنوان کرد و افزود: میزان حباب سکه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و در نتیجه این بانک با ارائه سکه می تواند بازار را کنترل کند.
جنگخواه با اشاره به سیاست های اخیر اقتصادی دولت، گفت: در صورت ادامه روند کنونی شاهد سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا خواهیم بود.
وی در رابطه با وجود طلای قاچاق در بازار طلای ارومیه گفت: در تمامی اصناف اشیا قاچاق وجود دارد و صنف طلا فروشان از این قاعده مستثنی نیست اما می توان با اطمینان گفت که درصد طلای قاچاق در بازار بسیار کم و ناچیز است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه همچنین به خرید و فروش طلای دست دوم اشاره کرد و ادامه داد: خرید طلای دست دوم با فاکتور بلامانع بوده اما فروش آن به دلیل مسائل صنفی و بهداشتی غیر قانونی است و در صورت مشاهده با فروشنده ها برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، امروز(سه شنبه) ریزش حباب قیمت انواع مسکوکات طلا برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و بازار با امیدواری به استقبال بسته جدید ارزی رفت.
اما به گزارش خبرنگار ایرنا عده ای از زرگران در ارومیه به شایعه گرانی سکه و طلا در ماه های آینده دامن می زنند تا از حباب گرانی، سوء استفاده کنند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.