به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز سه شنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان افزود: اهمیت تدوین برنامه های آموزشی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و آموزش به عنوان راهبرد اساسی در این حوزه به شمار می رود.
وی معتقد است که با آموزش های به موقع و ضروری و ارتقای مهارت های زندگی در جامعه می توان راهبری کرد و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.
وی بیان کرد: علاوه بر آموزش باید به نقش سازمان های مردم نهاد نیز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی توجه شود.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد فعال باید در این حوزه تقویت و گسترش یابند و از ظرفیت آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی استان در حال تهیه و تدوین است، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب ها از جمله مباحث مهم کشور در حال حاضر است.
رادفر افزود: با برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و اولویت بندی آسیب ها، تکالیفی برای تمامی دستگاه های اجرایی در برنامه ششم توسعه پیش بینی و تدوین شده و دولت مکلف است این تکالیف را اجرا کند.
وی ادامه داد: نقاط آسیب پذیر و آسیب خیز باید به موقع و دقیق شناسایی شوند و اقدامات لازم برای بهبود و رفع این نقاط آسیب پذیر باید به موقع انجام شود.
وی اضافه کرد: مهاجرت معکوس به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بوده که استان درگیر آن است و در این خصوص پنج شهرستان هدفگذاری و مقرر شده در هر سال 10 درصد از روند مهاجرت های معکوس آنها کاسته شود.
به گزارش ایرنا مقابله و مبارزه با اعتیاد، صیانت اجتماعی برای بهبود یافتگان و ساماندهی کودکان کار از جمله مواردی بود که در این جلسه به عنوان هدفگذاری طرح کاهش آسیب های اجتماعی در استان بررسی شد .
آسیب هایی نظیر طلاق، اعتیاد، آسیب های اخلاقی و مشکلات مربوط به فضای مجازی از جمله مهمترین معضلات اجتماعی در کشور به شمار می رود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.