به گزارش ایرنا مظفرعلیخانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این منطقه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط جغرافیایی این منطقه، پتانسیل اقتصادی ویژه ای برای کشور محسوب می شود، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو در احیای صنعت مبلمان می تواند پیش رو باشد.
وی ادامه داد: این منطقه دروازه ای به سمت اروپا محسوب می شود و می تواند با پیوندهای قاره ای زمینه حضور در بازارهای جهانی را فراهم سازد.
علیخانی از سازمان منطقه آزاد ماکو خواست تا طرح های حمایتی برای جذب سرمایه گذاران در راستای احیای صنعت مبلمان را ارائه کنند و افزود: صنعت مبلمان در کشور ترکیه رشد قابل توجهی دارد و ظرفیت لازم برای رقابت با آنان وجود دارد.
دبیرکل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران صنایع کوچک را عاملی برای رشد اقتصادی توصیف کرد و گفت: صنایع کوچک در سال های اخیر نقش بسزایی در حل بحران بیکاری ایفا کرده است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطقآزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.