حسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید آزمایشگاهی این نسل خازنی جدید به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب توان، کاهش تلفات کابلی و تلفات انرژی اکتیو و بهینه سازی مصرف برق از سال 1389 توسط «اکبر جلالی» در ارومیه شروع شده بود.
وی ادامه داد: این مخترع از سال 1390 ایده خود را به مرحله اجرا درآورده و در زمان حاضر نیز با تولید انبوه، بازار هدف خود را پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: هزینه خرید هر دستگاه 25 کیلووات با گارانتی تعویض و تعمیر حدود 15 میلیون ریال بوده و عمر کارکرد این دستگاه بالاتر از مشابه های خارجی است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بیان کرد: این دستگاه خازنی در 6 ظرفیت پنج، 7.5، 10 ، 15، 20 و 25 کیلووات تولید و روانه بازار می شود.
حیدری بیان کرد: کارخانجات بزرگی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان و تمام استان های داخلی، بازار هدف این محصول بهینه ساز مصرف برق است.
وی با تاکید بر اینکه «جلالی» با سرمایه شخصی نسبت به تولید و اشتغال زایی برای 32 نفر از این طریق اقدام کرده است، ادامه داد: صنعت گران کشورهای همسایه با پرداخت هزینه های بالا به دنبال ایده این مخترع ارومیه ای بودند اما وی به دلیل تعصب ملی از این کار امتناع کرد.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.
مدیران این پارک در تلاش هستند تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کنند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشند.
از سال 1396 تاکنون 12 رویداد شتاب ' استارت آپ ویکند ' با حمایت پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی برگزار شده است و در مجموع 39 ایده منتخب در مراکز رشد مراحل نخست اجرایی را طی می کند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.