رشید فیض الله بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش درجه دمای هوا، مصرف برق نیز افزوده شده به طوری که استفاده از وسایل سرمایشی عامل اصلی افزایش میزان مصرف برق در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به قطعی برق در برخی از ساعات روز در طول 2 ماه گذشته گفت: قطعی برق در برخی مناطق مربوط به کل کشور است و ارتباطی با کمبود برق ندارد بر این اساس این امر تا خنک شدن هوا و کاهش مصرف کلی برق در کشور ادامه دار خواهد بود.
وی با اشاره به لزوم توجه شهروندان در خرید وسایل برقی و الکترونیکی کم مصرف، ادامه داد: در خرید دستگاه های برقی پرمصرف به ویژه وسایل سرمایشی به طور حتم به برچسب های انرژی توجه کنید و فقط دستگاه های برقی با بر چسب A را تهیه کنید.
رییس اداره توزیع برق مهاباد ادامه داد: به ازای افزایش یک رتبه در برچسب انرژی حدود 14 درصد صرفه جویی در مصرف برق صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه امسال نیز پنج درصد به تعداد مشترکان برق شهرستان اضافه شده است، افزود: اوج مصرف برق در روز از ساعت 12 تا 16 و در شب 19 تا 23 است که بر این اساس از ساکنان مهاباد درخواست می کنیم از کاربرد وسایل غیر ضرور و پرمصرف بعد از این ساعت ها استفاده کنند.
فیض الله بیگی با اشاره به اینکه افزایش یک درجه ای هوا موجب بالا رفتن 40 مگاوات مصرف برق در استان می شود، گفت: شهروندان نسبت به تنظیم درجه حرارت کولرهای گازی خود در دمای 25 درجه اقدام کنند و کولرهای آبی را نیز در زیر سایه قرار دهند و همواره روی دور کم تنظیم کنند تا انرژی کمتری تلف شود.
به گزارش ایرنا، در طول یک ماه اخیر دمای هوای شهرستان مهاباد بین 37 تا 43 درجه در نوسان بوده و پیش بینی می شود تا اواخر مرداد ماه تداوم داشته باشد بر این اساس مدیریت و کاهش مصرف برق موضوع ضروری برای جلوگیری از قطعی برق است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.