استاندار آذربایجان غربی گفت:  دستگاههای دیالیز استان وضعیت خوبی ندارند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: در حال حاضر دستگاه های دیالیز استان وضعیت مناسبی ندارد و بخش قابل توجهی از این دستگاه ها از رده خارج است.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه  این استان به صورت اورژانسی به 100 دستگاه دیالیز نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد که این تجهیزات با مساعدت های سازمان برنامه و بودجه خریداری شود.
وی اضافه کرد: 400 بیمار در ارومیه به صورت چهار شیفته در بیمارستان آیت الله طالقانی این شهر دیالیز می شوند و وضعیت دستگاه های دیالیز شرایط نامناسبی را ایجاد کرده است.
وی گفت:جبران عقب ماندگی های دیرینه این استان نیازمند تامین اعتبار و توجه بیش از پیش مسوولان کشوری است.    شهریاری در بخش دیگری با قدردانی از توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی بیان کرد: جبران عقب ماندگی های دیرینه این استان نیازمند تامین اعتبار و توجه بیش از پیش مسوولان کشوری است.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص مشکلات استان گفت: وضعیت نامناسب شاخص های سواد، آموزش و تخت های بیمارستانی، کمبود نیروی انسانی در نهادهای مختلف از جمله نهاد حمایتی بهزیستی، مشکل زیرساخت های بهداشتی و درمانی به ویژه بیمارستان 600 تختخوابی ارومیه، سرانه پایین فضای ورزشی و مشکلات بسیار زیاد بخش آموزش و پرورش از جمله آنهاست.
شهریاری اظهار امیدواری کرد که سفر هیات ویژه ای از سازمان برنامه و بودجه به استان، زمینه توسعه بیش از پیش آذربایجان غربی را فراهم کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.