به گزارش ایرنا، ناصر امیری شامگاه یکشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بقیه مطالبات این قشر نیز با برنامه ریزی و پیگیری مسوولان، حداکثر در مدت یک ماه آینده به کشاورزان پرداخت می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، 39 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه در این شهرستان خریداری شده است.
وی اضافه کرد: در شهرستان میاندوآب پنج مرکز، محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به قیمت تضمینی هر کیلو 13 هزار ریال خریداری می کند.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این بازدید گفت: امسال با تلاش این مجموعه، اطلاعات بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان در سامانه نظام نوین ترویج ثبت شده و برای اولین بار به علی دیانتی منظور حذف واسطه ها و دلالان از چرخه تولید، خرید گندم فقط از طریق این سامانه توسط ناظران فنی و کارشناسان مستقر در مراکز خرید گندم، انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری بیش از 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم و بیش از پنج هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است که بر اساس پیش بینی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت غلات در این شهرستان، 75 هزار تن گندم و 15 هزار تن جو از این مزارع تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.