به گزارش ایرنا ناصر حضرتی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور سعید نمکی، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: اعتبار این بخش ها طی سال 1392 در استان10 هزار و 500 میلیارد ریال بود و در سال 1396 به 40 هزار و 16 میلیارد ریال رسید.
وی اضافه کرد: این افزایش اعتباری در اکثر بخش های علمی، اجتماعی و فرهنگی استان رخ داده و در برخی موارد بسیار بیشتر بوده است.
وی بیان کرد: اعتبار بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی نیز در این مدت از 60 میلیارد ریال به پنج هزار و 70 میلیارد ریال افزایش یافته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از تصویب 17 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار عمرانی طی سال گذشته برای استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز 13 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.
حضرتی، تخصیص 81 درصدی اعتبارات بخش نفت و گاز به آذربایجان غربی را نشان دهنده توجه ویژه دولت به استان دانست و گفت: تاکنون 44 درصد اعتبار عمرانی سال مالی گذشته نیز در استان تخصیص یافته است.
وی در خصوص مشکلات آذربایجان غربی در حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: نرخ باسوادی پایین نسبت به دیگر استان ها با وجود بهبود قابل توجه در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، کمبود تخت بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری و جمعیت قابل توجه ساکنان سکونتگاه های غیررسمی از جمله این مشکلات به شمار می رود.
وی ادامه داد: در حال حاضر طبق آمار غیر رسمی 600 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در سکونتگاه های غیررسمی شهرهای بزرگ استان ساکن هستند.
به گزارش ایرنا، معاون سازمان برنامه و بودجه و روسای امور مختلف معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی این سازمان دیروز و امروز برای بررسی وضعیت طرح های عمرانی این حوزه در استان حضور داشتند.
بیمارستان ها، مراکز آموزشی، ندامتگاه ها و ورزشگاه های در حال ساخت از جمله اماکن مورد بازدید این هیات در 2 روز گذشته بود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.