ناصر رهبردین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 41 اکیپ گشت و بازرسی از این تعداد در بخش آب های زیرزمینی و 30 اکیپ در بخش آب های سطحی فعال است.
وی اضافه کرد: گشت و بازرسی و نظارت این اکیپ ها از آب های سطحی و زیرزمینی در اولویت برنامه های شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی قرار دارد.
وی بیان کرد: فعالیت این اکیپ ها موجب توقیف 23 دستگاه حفار غیرمجاز و کاهش تردد آنها در سال جاری شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بحث تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت های چاه های مجاز نیز از دیگر برنامه های اجرایی شرکت در سال 1397 است.
رهبردین با تاکید بر اینکه 60 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به کم آبی، انسداد چاه های غیرمجازی که در حریم چاه های آب شرب روستایی و شهری قرار دارد، ضروری است.
وی بیان کرد: امسال طبق برنامه ریزی ها، یکهزار و 800 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود، پر و مسلوب المنفعه می شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته نیز یکهزار و 590 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده بود.
به گزارش ایرنا تامین آب پایدار از جمله مهمترین مشکلات حال حاضر آذربایجان غربی است؛ در این استان علاوه بر مشکل دریاچه ارومیه، مشکل کم آبی دشت های مختلف نیز وجود دارد که از جمله مهمترین آنها دشت های خوی، کهریز و سلماس است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.