ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای تکمیل عملیات عمرانی و اقداماتی مانند محوطه سازی زون چهار، ساخت کریدور مسافری و دیوار نهایی ترانزیت مسافری هزینه می شود.
وی اضافه کرد: مدت زمان اجرای قرارداد عملیات عمرانی در پایانه مرزی تمرچین 18 ماه است و این پروژه به لحاظ فیزیکی 30 درصد و به لحاظ ریالی 28 درصد پیشرفت دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تسهیل تردد از پایانه مرزی تمرچین و ارتقای کیفیت خدمات از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
شکری افزود: عملیاتی کردن شعار 'مرز محل تردد است نه توقف' اولویت اصلی این اداره کل است و تمام توان خود را در این راستا بکار گرفته ایم.
وی اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهردر جنوب آذربایجان غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که 12 کیلومتر با شهرستان پیرانشهر فاصله دارد.
وی ادامه داد: پایانه تمرچین یکی از مرز‌های فعال در حوزه ترانزیت کالا در غرب کشور بوده و به عنوان شاه کلید توسعه استان مطرح است.​
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل سرو، بازرگان و رازی در مرز ترکیه و تمرچین در مرز پیرانشهر و پلدشت در مرز نخجوان است.
در حال حاضر نزدیک به یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد.
3072/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.