به گزارش ایرنا 'سعید نمکی' شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: تنوع قومیتی و مذهبی این استان می تواند گردشگران بی شماری از فرقه ها و مذاهب مختلف جهان را به سوی ایران و به ویژه این استان مرزی بکشاند.
وی با بیان اینکه مرزی بودن برای آذربایجان غربی هم فرصت و هم تهدید است، بیان کرد: این استان از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلفی چون توریسم و کشاورزی برخوردار است که هرکدام از آنها می تواند زمینه توسعه روزافزون استان را فراهم کند.
معاون سازمان برنامه و بودجه به احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: دولت به احیای دریاچه ارومیه مصمم است و با تحقق آن، بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.
نمکی ادامه داد: شمال آذربایجان غربی نسبت به گذشته از خدمات درمانی مطلوب تری برخوردار بوده و در حوزه سلامت روند مناسبی را طی کرده است چنانکه تعداد تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی افزایش یافته و نمونه آن احداث بیمارستان آیت الله خویی است.
وی اضافه کرد: همچنین مرکز استان نیز گام های خوبی در زمینه بهداشت و درمان برداشته و در حال حاضر آماده پذیرش بیماران از استان های دیگر و کشورهای همسایه است.
معاون سازمان برنامه و بودجه، توریسم درمانی را یکی دیگر از ظرفیت های این استان برشمرد که می تواند در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری نقش موثری ایفا کند.
'سعید نمکی' به برخی از مشکلات داخلی نیز اشاره کرد و افزود: دولت این مشکلات را به تنهایی نمی تواند حل کند و حل آنها نیازمند مشارکت تمام اعضای جامعه و به عبارتی عزم همگانی است.
وی با تاکید بر اینکه این مملکت با خزانه محدود اداره می شود، اضافه کرد: اختلاف نظرهای حزبی نباید ما را از رسیدن به آرمان های بلند شهدا غافل کند بلکه همه باید متحد و یکدل به رفع موانع پیش رو بپردازند.
وی به مبارزه با فساد سازمان یافته نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه هر روز این درخت فساد حجیم تر می شود و وظیفه همه ماست که متحد و یکدل به مبارزه با آن بپردازیم.

** مسوولان نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: مسوولان دولتی نگاه ویژه ای نسبت به توسعه این استان داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: آذربایجان غربی در شاخص های توسعه فاصله زیادی با استان های دیگر دارد و مسوولان برای جبران این عقب افتادگی باید توجه خاصی به این استان داشته باشند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات را بررسی کرده است، افزود: ما از زبان ایشان شنیده ایم که این استان در زمینه درآمد سرانه وضعیت مطلوبی ندارد و به نوعی فقر عمومی حاکم است بنابراین باید این وضعیت به خوبی مدیریت شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مرزی بودن آذربایجان غربی، افزود: این استان تاکنون صدمه های زیادی را متحمل شده و تبعات مرزی بودن را به جان خریده ولی مرکز کشور از مواهب آن برخوردار شده است.
وی به ظرفیت های موجود استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت های توسعه استان جوابگوی نیازهای کل کشور بوده و از نمونه های بارز آن می توان به مرز بازرگان و منطقه آزاد ماکو اشاره کرد.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: مردم انتظار دارند تا مسوولان دولت و نظام با افراد خاطی به صورت جدی تر برخورد کنند.
به گزارش ایرنا معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همراه با 2 مشاور و روسای امور «سلامت و رفاه اجتماعی»، «فرهنگی، گردشگری و ورزش»، «آموزش عالی» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» به این استان مرزی سفر کرده است؛ بازدید اعضای این هیات از طرح های ملی آذربایجان غربی تا فردا و با هدف تسریع در اجرای آنها ادامه می یابد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.