رضا حسینی روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار اقلام مورد نیاز مردم مهمترین هدف این رصد مستمر است.
وی اضافه کرد: روند تغییرات قیمت برخی اقلام در 25 گروه کالایی پرمصرف بسیار مشهود است و برای جلوگیری از سودجویی در این بخش، باید اقدامات کنترلی بیشتر از سوی نهادهای مسوول صورت گیرد.
وی برخورد با افراد سودجو در شرایط حساس امروز کشور را ضروری دانست و بیان کرد: برخی افراد با احتکار کالا، در تامین نیازهای مردم و نظم بازار اخلال ایجاد می کنند که باید علاوه بر جلوگیری از این امر، جرایم قابل توجهی نیز برای این افراد در نظر گرفته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر کنترل بازار کالا، ورود کالاهای مورد نیاز از گمرکات استان نیز باید تسهیل و زمینه ترخیص برخی کالاهای ضروری و موردنیاز مردم و کارخانه ها از مبادی گمرکی فراهم شود.
جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قیمت 25 گروه کالایی پرمصرف در استان و اقدامات این سازمان برای کنترل و نظارت بر بازار این کالاها و موجودی انبارها گفت: در هفته گذشته 60 واحد انبار و سردخانه با بیش از چهار هزارتن کالای داخلی و وارداتی بازرسی شده است.
به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر برخی افراد با سوء استفاده از وضعیت بازار، اقدام به احتکار کالاها کرده بودند که این امر مشکلاتی را در تامین کالا ایجاد کرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.