'هادی جعفری نژاد' روز شنبه در جریان بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها چهار یا پنج مورد از آثار جهانی کشور از جمله مجموعه پاسارگاد و تخت جمشید شناخته شده بوده و بقیه آثار همچون تخت سلیمان با وجود ثبت در یونسکو به خوبی معرفی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه این اعتبار در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرد، بیان کرد: این آثار به معرفی بیشتر به جهانیان نیاز دارد و امسال اعتبارات مجزا و مناسبی در ردیف های بودجه ملی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به ضرورت همکاری رسانه ها برای معرفی این آثار، بیان کرد: معرفی و شناساندن بهتر و بیشتر این آثار نیازمند مشارکت و همت خبرگزاری ها از جمله ایرنا، صدا و سیما و همکاران رسانه ای در روابط عمومی سازمان هاست.
به گزارش ایرنا رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی امروز/شنبه/ از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرد.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و به عنوان چهارمین اثر ملی کشور از سال 1382 شمسی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، محوطه ای تاریخی و باستانی با مساحت 12 هکتاری بوده که آثار و بقایای معماری دوره های مختلف تاریخی از جمله ساسانیان و ایلخانان را در خود جای داده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.