عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ارزش ریالی این تعداد فرش بافته شده 26 میلیارد ریال است، افزود: در سال گذشته نیز یکهزار و 630 تخته فرش به متراژ پنج هزار و 194 مترمربع در استان توسط مددجویان تولید شده بود.
سهندی گفت: ارزش ریالی این تعداد فرش بافته شده در سال گذشته 91 میلیارد ریال بود که سود خالص 65 درصدی برای بافندگان فرش به همراه داشت.
وی بیان کرد: مددجویان شهرستان های خوی، تکاب و چالدران بیشترین تولیدات فرش در آذربایجان غربی را دارند.
وی از برگزاری نخستین نمایشگاه دایمی فرش و دست بافته های مددجویان آذربایجان غربی در ارومیه خبر داد و افزود: این نمایشگاه اواخر شهریور سال جاری در طبقه زیرزمین کمیته امداد منطقه 2 ارومیه افتتاح می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: این نمایشگاه در پنج غرفه در بخش های فرش، قالی بافی، کشاورزی، دامداری و تولیدات خانگی برگزار می شود و در آن تولیدات مددجویان استان به نمایش گذاشته می شود.
سهندی گفت: اجرای دوره پایدار سازی و مهارت آموزی، برگزاری نمایشگاه های فرش، بازدید ناظران کمیته امداد از کارگاه های تولید فرش، نظارت بر طرح های اشتغال و اجرای دوره های به آموزی از جمله برنامه های حمایتی این نهاد از بافندگان تحت پوشش کمیته امداد است.
به گزارش ایرنا دهها هزار نفر در آذربایجان غربی از محل فرش ارتزاق می کنند که این امر نشان دهنده جایگاه این صنعت در اقتصاد این استان است.
بیش از 125 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی مددجوی کمیته امداد هستند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.