رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی گفت: به اشتغال مرزنشینان استان توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عین الله شریف پور در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که با حضور وزیر کشور در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با تاکید بر رفع محرومیت در مرزهای استان تصریح کرد: زندگی شرافتمندانه مرزنشینان منوط به ایجاد اشتغال پایدار است که انتظارداریم دولت توجه ویژه ای به این موقوله داشته باشد.

وی بر لزومافرایش اختیارات در استانها تاکید کرد و افزود: افزایش اختیارات در استانها یک ضرورت است چرا که هرچه میزان اختیارات به استانها بیشتر شود دولت بیشتر می تواند در عرصه های سیاستگذاری و برنامه ریزی بهتر ریل گذاری کند.

شریف پور با بیان اینکه امنیت مولفه مهمی در توسعه اقتصادی است افزود: باتلاشهای نیروهای نظامی و انتظامی و مربانی امنیت کامل در استان با وجود مرز مشترک با 3 کشور برقرار است و میتواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار باشد.

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: آذربایجان غربی با دادن 12000 شهید جز امن ترین استانهاست و وجود انگ امنیتی مانع از جذب سرمایه گذار در منطقه شده که تقاضا میکنیم این انگ امنیتی بودن از چهره استان برداشته شود تا شاهد شکوفایی استان باشیم.

همچنین رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های توسعه در رتبه های پایینی قراردارد افزود: سرانه فضای آموزشی در برخی شهرهای استان فاجعه بار است تاجایی که تراکم دانش اموزی در برخی کلاسها تا 48 نفر دانش اموز در یک کلاس نیز رسیده که نیازمند توجه اساسی به این مسئله بیش از گذشته احساس می شود.

وی حل مشکلات آموزشی را راه برون رفت از بیکاری و چالشهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروزه اموزش عالی بجای تربیت نیروی کارافرین کارمند تحویل جامعه می دهد که باید توجه ویژه ای به این مسئله شود.

خضری با اشاره مشکلات مرزنشینان در استان ضمن تاکید بر فعال شدن کارت الکترونیک مرزنشینان تصریح کرد:یکپارچه سازی مدیریت گمرک یک ضرورت است  و در مدیریت گمرک و باراچه های مرزی از ظرفیت معابر کوله بری استفاده شود چراکه با وجود تحریم ها با بهره گیری از ظرفیت معابر کوله بری و بازارچه های مرزی به راحتی می توانند تحریم ها را دور زد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرزنشینان توان مالی پرداخت عوارض خروجی را ندارند و لازم است تجدیدنظر اساسی در این مبالغ صورت گیرد، در صورت حل نشدن این مشکل معضلات بیکاری و اسیب های اجتماعی را 100 برابر در بین مرزنشینان افزایش می دهد.

وی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در مناطق ویژه اقتصادی استفاده شود تا بستر توسعه اقتصادی در منطقه فراهم شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.