به گزارش ایرنا سرهنگ رضا ظهیریان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: کلاهبرداری مجازی در مسائل اقتصادی و برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین درصد جرائم فضای سایبری را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه امسال 1.2 برابر کشف در بخش جرایم فضای سایبری بیشتر شده، بیان کرد: به علت آگاهی نداشتن کاربران فضای مجازی و سهل انگاری شهروندان شاهد افزایش جرائم در این حوزه هستیم.
سرهنگ ظهیریان با اشاره به افزایش 67 درصدی دستگیری عوامل مرتبط با مواد مخدر، گفت: امسال در بخش دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر، تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر به ترتیب با افزایش 1.38 برابری و 47 و 70 درصدی مواجه هستیم.
وی افزود: با توجه به سرازیر شدن مسافران شهرستانی در روزهای پنجشنبه و جمعه به سمت مراکز تجاری، بازارچه ها و تاناکورا با تلاش عوامل انتظامی امسال سرقت 13 درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به کاهش 67 درصدی شرارت در این شهرستان، افزود: برنامه های متعدد شامل آموزش همگانی، پخش بروشور، اطلاعیه برای فرهنگ سازی، جلوگیری از نزاع و درگیری انجام شده که آمار نشان دهنده تاثیرگذاری آنهاست.
سرهنگ ظهیریان یادآور شد: در چهار ماهه امسال نیز پنج درصد تعداد تصادفات خسارتی درون شهری افزایش یافته که رعایت نکردن قوانین، سرعت غیر مطمئنه و رعایت نکردن حق تقدم بیشترین عوامل وقوع تصادفات بوده است.
وی همچنین از افزایش 3سه برابری تعداد مجروحان تصادفات برون شهری نیز خبر داد و گفت: تعداد تصادفات جرحی برون شهری هشت درصد و تصادفات برون شهری خسارتی 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.