به گزارش ایرنا حمید نیلی احمد آبادی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی با حضور هنرمندانی از مناطق مختلف کشور در شهرستان بوکان افزود: اجرای جشنواره نمایشنامه نویسی برای اقوام و گویش های مختلف کشور ضروری است.
وی بیان کرد: برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی یک کار بدیع در عرصه نمایشنامه نویسی است که موجب تنوع در منابع نمایشنامه خواهد شد.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: برگزاری این جشنواره نشان می دهد که در عرصه متون نمایشی در میان اقوام مشکل داریم چون گویش های قومی هر منطقه در سطح کشور نتوانسته است خود را نشان دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه فرهنگ نقطه قوت و در عین حال آسیب پذیرترین بخش جامعه است، گفت: مشکلات و چالش های که در حوزه های مختلف وجود دارد با علم هنر نمایشی بیان می شود.
حجت الاسلام ناصر خدایاری ادامه داد: هنر به اتحاد، انسجام و تمامیت ارضی کشور کمک می کند و هنرمندان باید در این راستا تلاش کنند.
وی افزود: عرصه نمایش زبان همدلی، همبستگی بین اقوام و پیوند دهنده فرهنگ های مختلف در جامعه است.
حجت الاسلام خدایاری در خصوص ظرفیت های فرهنگی و هنری بوکان گفت: بوکان بهترین مزیت ها را در عرصه های هنر دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
جمال خسروی، فرماندار بوکان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت هنر نمایش، گفت: هنر نمایش موجب پیوند نسل ها در جامعه می شود و این پیوند در جامعه کنونی ضروری است.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم آثار برتر نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی معرفی شد.
شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.