به گزارش ایرنا بابک دین پرست روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آذربایجان غربی که با حضور 'عبدالرضا رحمانی فضلی' وزیر کشور برگزار شد، افزود: این طرح ها در شورای توسعه امنیت غرب و شرق کشور تصویب شده و اجرای آنها زمینه حضور سرمایه گذاران در این مناطق به ویژه این استان را فراهم می کند.
وی با تاکید بر اینکه استان هایی نظیر آذربایجان غربی با اجرای این طرح ها می تواند راه توسعه را با سرعت بیشتری طی کند، بیان کرد: آذربایجان غربی در شاخص های مختلف اقتصادی در رتبه های میانی قرار دارد و اقدامات خوبی در حوزه رفع موانع تولید، اجرای طرح های عمرانی و اقتصاد مقاومتی در این استان انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است 301 طرح با اعتبار 920 هزار میلیارد ریال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به بهره برداری برسد که حدود 3.3 درصد طرح ها با سهم اعتباری 3.9 درصدی در آذربایجان غربی است.
دین پرست با اشاره به اینکه 10 طرح با 36 هزار میلیارد ریال هزنیه در این استان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان بالاتر از میانگین کشوری است که این روند باید با تلاش نهادهای مرتبط اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با توجه به مشکلات امنیتی در سال های ابتدایی انقلاب، سهم چندانی در جذب سرمایه گذاری نداشته و دولت در حال حاضر به دنبال فراهم کردن زمینه لازم برای جبران این عقب افتادگی هاست.
طبق آمار آذربایجان غربی از جمله استان های امن کشور در سال جاری و سال های اخیر بوده است.
2093 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.