به گزارش ایرنا داریوش امانی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به این آمار، متوسط حمل بار توسط هر راننده در طول سال حدود 2 هزار تن است که ظرفیت این بخش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه حمل بار بدون بارنامه یکی از مهمترین چالش های این بخش به شمار می رود، بیان کرد: سالانه نزدیک به 580 میلیون تن بار در سطح کشور بدون بارنامه و تنها 380 هزار تن بار با بارنامه جابجا می شود.
'امانی' نقش بخش خصوصی را در حوزه حمل و نقل بار کشور بسیار زیاد ارزیابی کرد و گفت: 90 درصد فعالیت های این حوزه با سرمایه بخش خصوصی انجام می شود.
وی با یادآوری تحریم های ظالمانه علیه کشورمان افزود: با توجه به این تحریم ها به ویژه در حوزه های حمل و نقل هوایی و ریلی، حمل زمینی اهمیت بسیاری می یابد و پایانه های مرزی به ویژه بازرگان در این خصوص نقش بسزایی دارد.
معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم این استان را مهمترین منطقه کشور در حوزه حمل و نقل بار دانست و گفت: باید از ظرفیت مرزی آذربایجان غربی در راستای توسعه حمل و نقل بین المللی به ویژه در شرایط خاص کنونی بیشترین بهره برده شود.
تقی کهوریان با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل آذربایجان غربی انجام شده است، اضافه کرد: ثمره این اقدامات می تواند در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل به ویژه در زمینه کاهش نقاط حادثه خیز موثر باشد.
وی اضافه کرد: بهسازی راه ها و احداث راه های جدید از جمله مواردی است که آذربایجان غربی بیش از پیش به آن نیاز دارد و امیدواریم با اهتمام ویژه نهادهای مربوطه این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.
به گزارش ایرنا در این آیین ارسلان شکری به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی معرفی شد.
پیش از این عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و ارسلان شکری، معاون راهداری این اداره کل بود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.