به گزارش خبرنگار ایرنا نادر کاظمی روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل با محوریت انرژی که در بوکان برگزار شد، افزود: دستگاه های اجرایی استان در راستای مقابله با تهدیدهای احتمالی و نیز پیشگیری از بروز بحران، مشارکت فعالانه را در دستور کار قرار دهند و بر اساس بخشنامه های ارسالی عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرای باید در کاهش مصرف برق مشارکت داشته باشند، ادامه داد: استفاده از مولد الکتریکی یا ژنراتور برقی باید در دستور کار قرار گیرد و در زمان پیک مصرف از این دستگاه ها استفاده شود.
کاظمی با تاکید بر آموزش جامعه در خصوص پدافند غیرعامل، افزود: آموزش در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های اجرایی به کاهش آسیب و افزایش ضریب امنیت در مواقع بحران منجر می شود.
معاون پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در گذشته نگاه به پدافند غیرعامل منحصر به مباحث فیزیکی و آسیب به تجهیزات و تاسیسات بود، اضافه کرد: امروز نگرش به پدافند غیرعامل در هشت حوزه پدافند سایبری، پدافند زیستی (بیولوژیک)، پدافند پرتویی، پدافند شیمیایی، پدافند کالبدی (فنی و مهندسی)، پدافند اقتصادی، پدافند مردم محور (دفاع غیرنظامی در شرایط تهدید) و دفاع آمادگی عمومی است.
کاظمی از ایجاد شورای فرعی پدافند غیرعامل در همه شهرستان ها خبر داد و گفت: این جلسات در همه شهرستان های استان با همکاری فرمانداری ها و دیگر ادارات مربوطه تشکیل و عملکرد آنها به استانداری اعلام شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: در چارت فرمانداری ها پست پدافند غیرعامل تعریف نشده است و این خلا باید پر و برای آن چارت تعریف شود.
ایوب آذین پور با بیان اینکه باید بحث پدافند غیرعامل از پدافند عامل جدا شود، افزود: مسائل فرهنگی در پدافند غیرعامل باید به کار گرفته شود تا در جامعه نهادینه شود.
شهرستان بوکان یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.
7510/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.