حسین فهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نهایی لیگ طلایی مردان ایران با حمایت مالی شرکت 'آسان پرداخت' و با شرکت ورزشکاران دعوت شده از سوی فدراسیون روز چهارشنبه /10مردادماه جاری / در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه حد نصاب این رشته از سوی فدراسیون 70 متر اعلام شده بود، بیان کرد: در رشته پرتاب چکش علی مرادی با ثبت رکورد 56 متر و 93 سانتی متر در جایگاه نخست ایستاد، حمیدرضا افشاری با 56 متر و 25 سانتی متر دوم شد و فرهاد ابراهیمی با پرتاب 53 متر و 60 سانتی متر در سکوی سوم جای گرفت.
وی افزود: این مسابقات در مواد 100 متر، 400 متر، 800 متر، هزار و500 متر، 400 متر با مانع، 110 متر با مانع، سه هزار متر با مانع، 5 هزار متر، پرتاب چکش، پرتاب دیسک، پرش ارتفاع، پرش طول، پرتاب وزنه، پرش سه گام و پرش با نیزه به انجام رسید.
فهیمی گفت: در بخش دختران نیز فاطمه مهرآور به این مسابقات دعوت شده بود ولی از حضور در مسابقات انصراف داد.
مطابق آیین نامه برگزاری رقابت های دو و میدانی لیگ طلایی به ورزشکارانی که موفق به کسب حد نصاب و عناوین برتر شوند به ترتیب نفرات اول تا سوم مبلغ 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال و 10 میلیون ریال جوایز نقدی از سوی فدراسیون اهدا شد.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران به شمار می رود و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی، پدر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم) در این رشته بوده که جزو ورزشکاران این استان است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین های تدارکاتی خود در این محل اردو می زنند.
میرکاوه موسوی رکورد پرتاب چکش ایران، مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدال های نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
موسوی 15 بار رکورد ایران را شکسته و موفق شده است تا رکورد کشور را از 64 متر به 75 متر ارتقا دهد.
صادق موسوی پدر کاوه موسوی مدت 40 سال است که در این رشته فعالیت دارد و چندین عنوان قهرمانی کشور و نایب قهرمانی مسابقات ارتش های جهان (سیزم) در دهه های 1350 و 1360 را در سابقه ورزشی خود دارد.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی، حمیدرضا افشاری و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی پنجاه سال اخیر هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.