بهمن آقاجان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: در سه ماهه نخست امسال 485 مورد ازدواج در شهرستان سلماس به ثبت رسیده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 465 مورد بود.
وی اضافه کرد: از مجموع تعداد ازدواج ثبت شده در این شهرستان 192 مورد در مناطق شهری و 293 مورد در مناطق روستایی ثبت شده است.
وی با اشاره به رشد طلاق در این شهرستان طی سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت 82 مورد طلاق در سلماس به ثبت رسیده که 53 مورد آن در مناطق شهری و 29 مورد نیز در مناطق روستایی سلماس بوده است.
رییس اداره ثبت احوال سلماس همچنین از ثبت 225 مورد فوت در این شهرستان طی سه ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کاهش 2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
آقاجان زاده افزود: امسال 948 مورد ولادت را در سلماس ثبت شده که 10 درصد بیشتر از سه ماهه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: محمد، امیرعلی و امیرحسین بیشترین اسامی انتخابی مردم این شهرستان برای نوزادان پسر و فاطمه، یسنا و آوا بیشترین اسم انتخابی آنان برای نوزادان دختر است.
وی از صدور و تحویل 20 هزار و 220 فقره کارت هوشمند ملی در سلماس از ابتدای سال تاکنون خبر داد و بیان کرد: 2 هزار و 115 فقره شناسنامه نیز امسال در این شهرستان مکانیزه شده است.
به گزارش ایرنا ثبت به موقع وقایع چهارگانه حیاتی از نیازهای مهم و اساسی جامعه و برنامه ریزان کشور بوده و اقدام به موقع در مورد آن ضروری است.
ثبت احوال در ارتقا امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد.
سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.