هادی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، حمایت دولت تدبیر و امید و نگاه کارشناسی نمایندگان مجلس اختصاص یافته و طرح های اجرایی با این اعتبار در حال بارگزاری در سامانه مربوطه است.
وی اضافه کرد: طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شده با این اعتبار در 19 حوضه آبخیز شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ، نقده، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، چایپاره، چالدران، شوط، ماکو و تکاب اجرایی می شود.
وی بیان کرد: طرح های آبخیزداری ویژه این طرح، 200 هزار هکتار از مساحت آذربایجان غربی را تحت پوشش قرار داده و با 125 سازه به اجرا در می آید.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در این حوضه ها، 35 هکتار عملیات پیتینگ، 856 هکتار بذرپاشی، یکهزار و 128 هکتار کپه کاری، هفت هکتار علوفه کاری، یکهزار و 981 هکتار نهال کاری و یکهزار و 797 هکتار عملیات حفاظت و قرق انجام می شود.
قاسمی پیش بینی کرد که با اجرای این طرح ها، سالانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان ذخیره شود و سطح پوشش گیاهی را حداقل 40 درصد افزایش دهد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 750 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان 2 میلیون و 650 هزار هکتار عرصه مرتعی است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.