به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت فرهنگی اجتماعی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی در این استان 980 میلیارد ریال وام به متقاضیان پرداخت شده است که یک رکورد به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در هفته های اخیر، تلاش مدیران عضو کارگروه اشتغال و بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی قابل قدردانی بوده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی، ایجاد زمینه برای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرهاست که امیدواریم با اشتغال زایی مناسب به این مهم دست یابیم.
استاندار آذربایجان غربی مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل معضلات اجتماعی دانست و ادامه داد: مباحث اجتماعی از مهمترین موضوعات کشور به حساب می آید و امروز بیش از هر زمان دیگری در این بخش آسیب پذیر شده ایم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 72 محله و منطقه حاشیه نشین با سه هزار هکتار مساحت در استان وجود دارد.
علیرضا رادفر افزود: 600 هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی در این مناطق ساکن هستند که رقم قابل توجهی است.
وی بیان کرد: علت شکل گیری مناطق حاشیه نشین نبود اشتغال پایدار، الحاق روستاها به شهرها و مهاجرت روستاییان است و برای همه این موارد باید چاره اندیشی کرد.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی از پاییز سال گذشته در کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ سهم آذربایجان غربی از این تسهیلات چهار هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده بود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.